טיפים ודגשים לשיעור הראשון
שנת הלימודים האקדמית בפתח ועמה ריח של התחלות חדשות עם סטודנטים חדשים. אנו במרכז לקידום ההוראה מבקשים לצייד אתכם במספר טיפים לפתיחה מוצלחת וחלקה של
השנה.
למאמר המלא
טיפים ודגשים לשיעור הראשון
שנת הלימודים האקדמית בפתח ועמה ריח של התחלות חדשות עם סטודנטים חדשים. אנו במרכז לקידום ההוראה מבקשים לצייד אתכם במספר טיפים לפתיחה מוצלחת וחלקה של
השנה.
למאמר המלא
דגשים בניהול וניווט כיתה באקדמיה
שימוש בפורום הקורס – יתרונות למרצה ולסטודנטים
בשנים האחרונות נראה כי ישנה עלייה משמעותית של שילוב תקשורת מחשבים במוסדות להשכלה גבוהה. ההוראה והלמידה בעידן החדש מעלות את הצורך בחשיבה מחודשת על תהליכי ההוראה, על מבנה תכנית הלימודים, על אופן הצגת החומרים, על תפקידי המרצה והסטודנט וכן על שיטות וכלים חדשים להערכה (בלר ואור, 2001).
הפורומים מהווים אחד מכלי התקשורת התומכים בלמידה מקוונת והוא כלי המשמש לניהול דיונים בין משתתפי הקורס. הפעילות בפורום מאפשרת למשתתפים לנהל דיונים א-סינכרוניים המאפשרים אינטראקציה והחלפת מידע בין כל השותפים לתהליך הלמידה (Harasim et al., 1995). מחקרים מראים כי לשימוש בפורום פוטנציאל לאפשר קיום למידה שיתופית, אינטראקטיבית, דינמית, רפלקטיבית ודמוקרטית, כל זאת תוך התגברות על מכשולים של זמן ושל מקום.
למאמר המלא לחצו כאן
ממצאי סקר – מה הכי מפריע במצגות?
בסקר שנערך בנושא שימוש במצגות Power-Point בהרצאות, נשאלו 439 משתתפים מה מפריע להם במצגות.
ל- 67.8% מהנשאלים מפריע שהמרצה מקריא את השקפים. ל- 51.6% ממפריע מכך שהמצגת כוללת משפטים טקסטואליים שלמים. ל -49.3% מהנשאלים מפריע שהפונט (גופן) קטן מדי. לבסוף, 33.6% העידו שמפריע להם שימוש ברכיבים ויזואליים מורכבים שאינם משרתים את תהליך הלמידה.
לצפיה בסקר המלא
דגשים לשיעור הראשון
להמשך הדרך :
I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.